Az én kalendáriumom

Ahogy már korábban említettem, filofax tulajdonos lettem. Méghozzá egy Saffiano Personal Aquamarine típus gazdája. Nagyjából egy kisebb füzet méretének felel meg, csak annál vastagabb, így kényelmesen hordozható nap mint nap. A lapok benne 9,5x17 cm-esek. Nem túl nagyok, de nekem elég. Jól elfér a táskámban, viszem is magammal, még akkor is, ha nem fog kelleni, mert jó érzés tudni, hogy nálam van. Szeretem a szép türkiz színét, a patentos záródását, a puha borítóját, kellemes, kényelmes kézbe venni, öröm forgatni.

Miért a gyűrűs kalendárium?
Minden évben több füzetet is használtam, amiben a különböző témaköröket vezettem. Volt egy határidő naplóm, egy blogos tervezőm, egy hála naplóm, plusz egy-egy notesz egyéb témáknak. Ezt szerettem volna egybe gyúrni, amire a gyűrűs kalendáriumnál nem tudok jobbat. Mindent belefűzhetek témákra bontva, könnyedén átrendezhetem, kiszedhetem, ami már nem aktuális, beletehetem, ami éppen fontos. És minden ott van egy "kötetben"a kezem ügyében.


Hogyan rendeztem be?
A gyárilag benne lévő elválasztók nekem túl jellegtelenek voltak, ezért készítettem sajátot. Letölthető scrapbook papírokat használtam hozzá, mert a boltokban nem találtam nekem tetsző összeállítást. Két csomagból válogattam: LillyAshley Sea Blues és a Just Peachy Design Pale Aqua & Turquoise készleteiből. Rajzlapra nyomtattam, plusz ráragasztottam egy vastag kartonra, utóbbiból egyúttal az oldalsó fület is kialakítottam (egyszerűen körberajzoltam az eredeti elválasztókat).
Mivel már a filofax vásárlása előtt tudtam, hogy sok saját készítésű lap kerül majd bele, rögtön vettem hozzá lyukasztót is, így könnyű dolgom van vele.


Milyen témákra bontottam?
Az első, legnagyobb rész elfoglaló fejezet a naptár-napló. Ezt korábban már megmutattam, részletesen írtam róla itt. (Mivel ezt a részt használom legtöbbet, ehhez választottam a kedvenc borítómat.)


A második fül mögé a bloggal kapcsolatos dolgok kerültek, mint a tervezett bejegyzések ütemezése, ötletek, témák. Ide a rendes havi naptárunkat kicsinyítettem le, kitörölve belőle a családi programokat. Néhány szóban belefér a téma, amiről írni szeretnék, ennyi elég is.


A következő rész rólam szól. Ide írom be az éves terveimet, a bakancs listám, az edzés tervet, az olvasott könyvek címeit vagy amit mindenképp szeretnék elolvasni és egyéb személyes dolgokat.


A család fejezetben összegyűjtöttem például a gyerekek időbeosztását, a fontosabb adatokat, a családtagok születésnapjait, névnapjait, címeket, orvosok elérhetőségeit, ajándék ötleteket.


Az ünnep témakörbe jegyzem fel ezentúl a családi ünnepek előkészületeinek ütemezését, a menüt, a zsúrokhoz gyűjtött ötleteket és persze ide kerül majd a karácsonyi tervező is. Természetesen itt folyamatosan cserélődnek a lapok.

Az egyéb kategóriába kerül minden más. Például az utazásokhoz használt csomagolás lista, fontos címek, recept ötletek és egyéb vegyes jegyzetek.


Ha kíváncsiak vagytok a naptáram mindennapjaira, az instagram-on követhetitek.
Ajánlom a témához kapcsolódó gyűjteményemet a pinteresten is.

Nincsenek megjegyzések: