Naptáram mindennapjai

Nagyjából két hónapja beszereztem egy filofaxot. Eddig is használtam, ismerkedtem vele, próbálgattam, nekem hogyan válik be igazán. Nézegettem mások hogy csinálják, melyik elrendezést érzem leginkább magaménak. Kipróbáltam egy kockás füzetben néhány héten keresztül egy a mostanihoz hasonlót, így végre kialakult a nekem megfelelő rendszer. Mivel sokat tudnék mesélni róla, most csak a naptár részét mutatom meg.

Gyűrűs kalendáriumom első, egyben legterjedelmesebb és leggyakrabban használt része ez. A naptár kifejezés azonban nem fedi le a teljes funkcióját, ugyanis egyúttal napló és kreatív alkotás is. Ez azt jelenti, hogy az üresen maradt napoknál (ahova előzőleg nem került program vagy bármilyen teendő) naplóvá válik, ide utólag beírom, ha történt valami említésre méltó aznap. Vagy ha olyan kedvem van, akkor egyszerűen kidíszítem a csupaszon maradt részeket.


Ugyan nem áll meg az élet minden hónap kezdetén, én magam szeretem, ha megállhatok kicsit összegezni az elmúlt és átnézni az előttem álló időszakot. Viszont a folytatólagos éves naptár erre nekem nem alkalmas, ezért kicseréltem az eredeti naptárlapokat saját készítésűre. Így már a hónapok közé beilleszthettem plusz oldalakat, havi elválasztó lapokat. Sokkal könnyebben áttekinthetővé és használhatóvá vált számomra, ugyanakkor könyvszerű és nagyon látványos lett tőle.

Az elválasztó lapokra számomra kedves illusztrációkat nyomtattam. 
(Persze lehetne itt saját rajz vagy fotó is. Majd jövőre...)

Minden hónap elején összegyűjtöm a legfontosabb várható programokat, amikhez tudom a konkrét dátumot, az az elválasztólapok hátoldalán lévő havi naptárlapra kerülnek. (A családi ünnepeket eleve belegépeltem, mielőtt kinyomtattam.) Ide még egy, a havi céloknak, terveknek, motivációnak helyt adó lapot fogok befűzni.



Mivel a változó programjaim elférnek az egy hét két oldalon verzióban, ilyet készítettem. Bár szerkesztettem gépen is lapokat, végül mégis a kézzel rajzoltat használom, mert ezt sokkal személyesebbnek érzem.
Vannak időszakok, mikor minden napot megtöltenek a beírások, máskor több jut a dekorációnak. Mindkettőt szeretem. Bal oldalon hétfőtől csütörtökig, jobb oldalon péntektől vasárnapig tervezek. Illetve a hétvégénél üresen maradt helyre bekerült egy hála ablak. Ide írom be vasárnaponként, mi az, amit ezen a héten különösen nagyra értékelek. Persze nem történik velem minden héten valami eget rengető csoda, de azért is hálás vagyok, hogy sétáltunk az első hóesésben vagy jót beszélgettünk egy finom kávé mellett.
Ha nagyobb lélegzetvételű, több helyet igénylő teendőm van, annak új lapo(ka)t nyitok. Például ha szülinapi bulit tartunk, annak másik fejezetben lesz a helye.


Minden hónap végén van egy "a hónap fontos emlékei" oldal, ahol a lényeges, emlékezetes eseményeket tudom leírni egy-egy mondatban. Afféle összegzés, segít értékelni az elmúlt időszakot és reményeim szerint könnyebben elérhetővé teszi a kitűzött célokat is.


Egyelőre úgy tapasztalom, hogy remekül működik ez a rendszer, áttekinthető, praktikus és elég. Ha változás lesz, szólok. ;)


Hamarosan megmutatom a többi fejezetet is és elmondom még mire használom a kalendáriumomat.

Legfőbb inspirációs forrásom a pinterest gyűjteményem és az Instagram, a magyar oldalak közül pedig panyizsuzsi volt a legfőbb motiváció. Ha szívesen nézegetitek mások tervezőit, ezeket az oldalakat szívből ajánlom.


9 megjegyzés:

Dorottya írta...

Úúú, csodaszép a terveződ. Alapból nagyon nagyon szeretem ezt a kék színt, úgyhogy rögtön megtetszett, de a belsejével még jobban elvarázsoltál. Várom a további bejegyzéseket róla :)

boGár krea írta...

Köszönöm szépen! Nekem is az egyik kedvencem a türkizkék. (A fotón kicsit kékebb a valóságosnál.) Mutatom nemsokára a fejezet elválasztókat is. Ha szereted ezt a színt, az is tetszeni fog. :)

Szömörce írta...

Nagyon szuper :) Nem szeretnéd megosztani a szerkesztett lapokat velünk...bármilyen módon ?

panyizsuzsi írta...

Nagyon szép lett, gratulálok! Élvezd minden héten!

boGár krea írta...

Köszönöm, kedves Szömörce! Későbbi bejegyzésekben fogok megosztani letölthető oldalakat, így belekerülhet akár ez is.

boGár krea írta...

Zsuzsi, köszönöm! Élvezem és alig tudom megállni, hogy ne díszítsem ki év végéig. :) Csak azért nem teszem, hogy minden héten örülhessek neki...

boGár krea írta...

Kedves Szömörce! Elkészült! :)
http://bogarkrea.blogspot.hu/2016/01/szabadon-letoltheto-naptar-oldalak-es.html

Zsazsa írta...

Szia!
Pontosan ugyanilyen naptáram van nekem is:) Tudnál segíteni, hogy hogyan milyen programban szerkeszted a lapokat a naptáradba? Szeretnék én is pár oldalt szerkeszteni, de a pages-ben nem igazán sikerül...

boGár krea írta...

Szia Zsazsa! Nos, ami azt illeti igen egyszerű módon oldottam meg: Wordben egyszerű táblázatot szúrtam be, mivel ezt könnyen, egyszerűen tudtam méretezni és helyezni is. :)