Kalendáriumom és a kelléktár

Nagyon élvezem  a tervező naptáram vezetését és díszítését. A legjobb talán az benne, hogy minden nap kezembe kerül, akkor is, amikor éppen nem "foglalkozom vele". Ha csak megnézek benne egy időpontot vagy beleírok egy újabbat, vagy kipipálom az elvégzett feladatokat, akkor is örömet okoz, mert én formáltam olyanná, ami nekem tetszik. Minden oldalán van valami már hétfőtől kezdve, ami lendületet ad a héthez, ami inspirál vagy jókedvre derít. Vagy egyszerűen csak szép - ami számomra nagyon fontos. A körülöttem lévő szép dolgok és a bennük való gyönyörködés lételemem.
Most megmutatom miket használok a kreatív kalendáriumom kialakításához és honnan szerzem, szereztem be azokat.

1. borító - az első és legfontosabb, maga a jegyzettömb. Márkáját tekintve egy Filofax Saffiano Personal Aquamarine, bőrhatású műbőr, patenttal záródik. Mutattam már itt hogyan rendeztem be, milyen témákra bontottam és miért is választottam tulajdonképpen ezt a típust.
 
2. jegyzetlapok, naptár - az eredeti csomaghoz tartozó jegyzetlapokat felhasználom a különféle kategóriákban, de a naptárat lecseréltem saját készítésűre. Egyszerű táblázatot szerkesztettem hozzá, hogy a lehető legjobban kihasználható és dekorálható legyen. Idén a kézzel rajzolt verziót használom, de elkészítettem egy számítógépen szerkesztett változatot is, amit már megosztottam veletek is. 


3. matricák -  Amerikában rendkívül népszerű Erin Condren szerintem is remek tervező kalendáriuma, amihez végtelen sokféle matricát (planner stickers) lehet vásárolni, de számtalan ingyenesen letölthető oldalt is találtam hozzá. Nekem pedig az a szerencsém, hogy ezek éppen megfelelő szélességűek az én naptárrendszeremhez. Pinterest albumban gyűjtöm a kedvenceimet. 
Valamint elkészítettem saját matricáimat is, amik tökéletesen passzolnak keresztben-hosszában, ezeket egészítem ki méretre szerkesztett fotókkal, idézetekkel, illusztrációkkal.
Szeretem még a Mon Petit Art matricáit is, kedvesek, kellemesek, de mégsem (csak) kislányosak.


4. washi tape - szívesen használom ezeket a színes rizspapír alapú ragasztó szalagokat is. Szeretem, hogy nem tapadnak oda véglegesen, nyom nélkül visszaszedhetőek. 
Válogattam párat kedvenc színeimben a dekorella shopból, az eztettemről és nyitott szemmel járok a papírboltokban, drogériákban is. Viszonylag olcsón beszerezhetőek 3-4 darabos csomagban szép összeállítások a müllerben, de karácsony környékén jó áron lehetett kapni szetteket a dm-ben is.


5. plusz lapok - hátul az egyik műanyag elválasztólapra ragasztva tartok kisebb-nagyobb öntapadós jegyzetlapokat. A kicsikre írom az olyan programokat, amik még nem fixek, a nagyokra pedig a bevásárló listát vagy olyan fontos elintéznivalókat, amiket rögtön és mindig látni szeretnék, amikor kinyitom a filofaxom - az első oldalam egy átlátszó műanyag elválasztó, ezzel védem a többi lapot és erre tudom ragasztani a post-it-et is. A hátsó zsebben pedig ott vannak a plusz jegyzetlapok, amikből szükség szerint tudom pótolni, kiegészíteni a fejezeteket.


6. tollak - sokan színkódokat használnak a családtagok különféle programjainak jelölésére vagy éppen bizonyos feladatköröket látnak el eltérő színekkel. Lehet, hogy praktikus és egy idő után rááll az ember szeme és agya arra, hogy ezeket kövesse, engem mégsem vonz ez a fajta rendszerezés.
Karácsonyra kaptam egy teljes készletet Stabilo tűfilcekből, ezeket használom minden héten váltogatva, méghozzá a heti dekor színeinek megfelelően. Varietas delectat. :)


7. egyéb eszközök - a filofax-szal együtt beszereztem egy hatlyukú lyukasztót is, mert tudtam, hogy szükségem lesz rá. Nem bántam meg, igazán jó szolgálatot tesz. És mivel állítható lyuktávolságú, ha esetleg a későbbiekben más méretű naptárra váltok, ahhoz is jó lesz.
Ollóból nincs hiány itthon, kedvenceim a nagy Fiskars , amivel szépen egyenesen tudom vágni a matricákat és a pici az aprólékosabb dolgokhoz.




4 megjegyzés:

a Matula ikrek írta...

Hát ezt még végignézni is élvezet volt. :) Szép és hasznos, inspiráló, nekem is jobban rá kéne állnom a szervezettségre. :)

boGár krea írta...

Örülök, hogy tetszett! Remek kikapcsolódás is, úgyhogy nem csak hasznos, hanem pihentető és örömteli a használata, készítése. Minden napra egy csöpp boldogság. :)

Anna írta...

Nagyon jó, hogy ezeket megosztottad, nekem nagyon tetszenek és szeretnék ilyen típusú (saját)naptárt vezetni, csak az a bajom, hogy a gyűrűs rész miatt a bal oldalra egyszerűen nem tudok írni.
De inspirálódok mert nagyon szépek a képek.

boGár krea írta...

Köszönöm Anna!
Ha a bal oldali részt megemeled kicsit valamivel, mikor írsz, sokkal kényelmesebben használható. Én is így szoktam.