Nagyon csokis narancsos mini muffin

Alapvetően mindent szeretek, ami nagyon csokis, így a legegyszerűbb muffin is a kedvencek közé kerül, ha rendelkezik ezzel a tulajdonsággal. Ahogy az alábbi süti is. Ráadásul nem csak az ízvilága és a megjelenése egyszerű, hanem az elkészítése is. Nyerő páros. 
Maga a sütőforma már régóta a kívánságlistámon szerepelt, végre sikerült beszereznem. Rendkívül szapora és épp megfelelő méretű, egy-két falatnyi mini muffinok készíthetőek benne, 24 darab egyszerre. Könnyen adagolható tízórai mellé, épp elég ebéd után desszertnek vagy kávéhoz, teához uzsonnára.

A receptet már nem emlékszem hol találtam, jó ideje a füzetemben van. Eredetileg kakaós muffin néven fut, de mivel én tej helyett narancslével készítettem, így most átkereszteltem.


Hozzávalók:
2 egész tojás
20 dkg cukor
5 dkg vaj
20 dkg liszt
1 csomag sütőpor
5 dkg kakaópor
2 dl narancslé
(narancsdzsem
fűszerek)



Elkészítés:
A tojásokat habosra kevertem a cukorral kézi habverővel. Közben megolvasztottam a vajat, ezt is beleöntöttem. Beleszitáltam a lisztet, a sütőport és a kakaót, majd a narancslével simára kevertem. Egy kanál narancsdzsem és kevés reszelt citromhéj még ízesebbé teszi.
180 °C-on légkeveréssel kb. 12 perc alatt megsül. (Normál muffin formába töltve kb. 25 perc kell neki.)

Narancslé helyett eredetileg tej volt a receptben, de kávéval is el fogom készíteni. Fűszerként mokkáskanálnyi fahéjat és/vagy gyömbért szoktam bele tenni, hangulatomtól függően.


Ebből a mennyiségből nálam 35-40 darab mini muffin lett. Pillanatok alatt elkészült, így bármikor, ha van fél órátok és egy kis édességre vágytok, szívből ajánlom az elkészítését. Ha kivételesen másnapra is marad belőle, akkor is finom még.


Örömteli sütögetést és jó étvágyat kívánok hozzá!



2 megjegyzés:

Monika írta...

Hmmmm.:) De régen sütöttem muffint,itt az ideje.:)Nagyon-nagyon guszta! Én lehet,hogy a te receptedet is megvariálom,mert egy pihent órámban készítettem decemberben cukrozott narancshájat.

boGár krea írta...

Ó, narancshéjjal még sokkal finomabb lehet.
Igazából az ilyen egyszerű, kevert sütiknél a legritkább esetben tartom be az eredeti utasításokat. Mindig feldobom egy kis fűszerrel, csokival vagy gyümölccsel én is. :)