Műhely pillanatok - egy nap a boGár kreánál

Az itthon végzett munka sok előnnyel jár. Ugyanakkor azért van némi hátránya is.  Persze egyértelműen több benne a jó, különben nem csinálnám.
Múltkor elmeséltem hogy is indul nálunk a nap. Most a folytatása következik, jobban mondva az a rész, ami a munkámra vonatkozik.
Nyilván minden nap más egy kicsit, mert igazodnom kell a fiúk napirendjéhez, a megrendelések mennyiségéhez és a saját elvárásaimhoz.


Nagyjából fél nyolctól a munkáé a terep. A laptopon kezdek, így van egy kis időm belerázódni a napi a teendőkbe, közben meginni a kávémat. Először a leveleket nézem át, a blogot indítom, posztolok a közösségi oldalakon, hírlevelet szerkesztek. Ezekkel próbálok hamar, lehetőleg fél kilencre végezni.
Reggeli fénynél szeretek legjobban fényképezni, tehát ilyenkor készítem a termékfotókat is. Ha rögtön nekilátok a képek szerkesztéséhez, feltöltéséhez, természetesen tovább tart az egész. Sok kép esetén, akár az egész délelőttöm a számítógép előtt töltöm.

Ha ezekkel végeztem, irány a műhely! Igyekszem óránként egy kis szünetet tartani, hiszen folyamatosan ülni - akár a varrógépnél, akár a laptop előtt - nem éppen egészséges. Ilyenkor elindítom a mosást, bevetem az ágyakat, végig szaladok porszívóval a lakáson. Mind tíz perc alatt megvan, pont ideális kikapcsolódás és közben az itthoni dolgaim is haladnak. Tiszta haszon! Ha nincs előző napról ebéd maradék - ami azért maximum másnaponként fordulhat elő -, akkor főznöm is kell. Ez is a délelőtti programok egyike, nagyon igyekszem fél óra alatt felrakni főni az ételt. 
Ebéd után ismét a műhelyben dolgozom, hogy mire hazaérnek az iskolából már csak a kézzel varrás, befejezés maradjon. Ezt ugyanis éppen kényelmesen tudom csinálni leckeírás, beszélgetés közben. Az aktuális rendeléseket is délután csomagolom és viszem postára.

Négy-öt után már próbálok teljesen a családra és a háztartásra, tavasztól őszig a kertre is koncentrálni. 
Este a mesélés után ismét a bloggal, ütemezéssel, tervezéssel, hírlevél szerkesztésével foglalkozom, ha nem vagyok túl fáradt (és nem aludtam el valamelyik gyerkőc ágyában). Szeretek mindegyikkel kicsit előre dolgozni, mert ha bármi közbejön, akkor is működnie kell a rendszernek a maga ütemében.

Ahogy mondtam, sok előnnyel jár az itthoni munka. Én osztom be az időmet - persze azért ezt befolyásolják a rendelések és a család ügyei -, azt a munkamozzanatot végzem, amihez épp kedvem van, mindig itt vagyok, ha a gyerekeknek szükségük van rám, közben az itthoni teendőket is el tudom végezni. És épp ugyanezek a hátrányai is. Mivel a munkát akármikor tudom folytatni, folyton ott lebeg a szemem előtt az elvégzendő feladat. Legtöbbször nem tudom megállni, hogy hétvégén vagy pihenés helyett is ezt csináljam.
De szerencsére szeretem, így nincs ezzel gond!


Nincsenek megjegyzések: