A reggelek nálunk

Nálunk a hétköznap reggelek nagyjából egyformák, bár hol sietősebbre, hol kényelmesebbre sikerülnek. Ez leginkább rajtam áll. Ugyanis én minden nap magamtól ébredek, de a legkülönfélébb időpontokban - öt és fél hét között. És nem is biztos, hogy a későbbi kelésből következik a sietség, mert ha ötkor felkelek és nekikezdek blogot írni vagy melegebb napokon kertészkedni, akkor könnyen belefeledkezem a dologba és máris sietni kell a többivel...

De mondjuk, hogy időben ébresztem a gyerekeket. Mire felöltöznek asztalon a reggeli. Változó, hogy mi kerül a tányérra, ha sok időm van és kedvem is, akkor sütök nekik brióst, pufi palacsintát, rántottát, főzök zabkását vagy tejbegrízt. A maszatolós dolgokat is ilyenkor kapják, mint lekváros, esetleg nutellás kenyér vagy kalács, hogy ne az iskolában kenjenek össze mindent vele. Sokszor van szendvics zöldségekkel.
Ha valamiért tényleg megcsúszunk, akkor jöhet a müzli, vagy az előző napról maradt kuglóf, muffin, banánkenyér, hasonlók. Na igen, ha maradt... A bögrékbe reggelente kakaó, tejeskávé vagy tej kerül.


Ideális esetben a tízóraijuk is ott van már ilyenkor összekészítve, így én is odaülök velük reggelizni. Ha csúszásban vagyok, akkor amíg ők esznek, addig csomagolom az uzsonnát. Ez többnyire valamilyen szendvics sok-sok zöldséggel, mellé a kitűnőre vizsgázott - tökéletesen mosogatható - kulacsokban tea és természetesen az elmaradhatatlan jókívánság kártya.

Reggeli után következik a kapkodósabb rész, mert a fiúk előszeretettel esznek kényelmesen, beszélgetnek, bohóckodnak, de leginkább próbálják húzni az időt, hátha nem kell majd fogat mosni, csak hogy el ne késsenek. De kell!
Megkapják az utolsó útravaló anyai intelmeket - "jó, jó, tudjuk!" -és a puszikat.
(Apáról azért nem esett szó eddig, mert ő megoldja egyedül a dolgait, de a tízórai és a puszi azért neki is jár.)

Mivel ébresztés előtt igyekszem csöndes tevékenységeket végezni, így én csak ezek után készülődöm - zuhany, öltözködés.
Kitárom az ablakokat, amik aztán tavasztól őszig szinte egész nap nyitva is vannak - nyáron persze éjjel is. (Dolgozni is jobban szeretek úgy, ha árad be a friss levegő és a természet hangjai.) Megigazítom az ágyneműt, beágyazni valamikor a délelőtt folyamán szoktam, mikor már jól átszellőzött az ágy.
Pár percet szánok a konyhára is, többre általában nincs is szükség, ha este már elpakoltam.

Nagyjából kész is vagyok a reggeli teendőkkel fél nyolc és nyolc között. Kezdődhet is a munka!


Ha szívesen olvastok mások reggeleiről (is), ajánlom daily dorothy és Piffeny blogokat. 

Nálatok hogy indul a nap?
Könnyedén vagy döcögve készülődtök?

Nincsenek megjegyzések: