Hétvégi hangulatfokozó

Ezt a rovatot azért indítottam, hogy legyen valami vidám, kellemes, kedves, ami löketet ad a ahhoz, hogy jól induljon a hétvége. Ennek ellenére ezúttal a vasalásról fogok röviden értekezni.
Tanultam nemrégiben egy új praktikát, ami nagy mértékben csökkenti a vasalnivalók mennyiségét és a vasalásra fordított időt is, ezt szeretném most megosztani veletek. Most így próbálom fokozni a hétvége jó hangulatát.
De először is: tegye fel a kezét, aki nem szeret vasalni! Nekem mindkettő fönt van! (igen, így is tudok gépelni...) Aki nem tette föl, az ne is olvasson tovább...
Az igazság az, hogy havonta mindössze egyszer tör rám a vasalhatnék - amikor a hormonvasút hirtelen irányt váltva fölfelé lódít. Ez azonban kevés a boldogsághoz, mivel mosni nem havonta egyszer szoktam, így vasalni is minimum hetente kell.
Eddig úgy volt, hogy elindítottam a mosógépet és amikor eszembe jutott, hogy már biztos lejárt, akkor kiteregettem - ingeket, kardigánokat, esetleg nadrágokat vállfára, minden egyebet a szárítóra jól kirázogatva, hogy viszonylag simák legyenek. Aztán mikor volt időm, kivasaltam. Szerencsés esetben még kicsit nedvesen, általában viszont bespriccelve, amikor úgy alakult.

https://www.facebook.com/wonderful.hilda/info
Most viszont a mosás és a teregetés közé beiktattam még egy lépést.
Amikor lejár a mosógép rögtön kiszedem a ruhákat és gyönyörűen kisimítva egymásra hajtogatom őket még vizesen - én a mosógép tetejére, de egy nagy kosárba is tökéletes lehet. És hagyom őket pihenni egy-másfél órán keresztül. (Ezalatt esetleg elindítom a következő adagot.) Igaz, ez ilyenkor egy kis plusz időt igényel - úgy 5-10 percet -, de megéri, mert a vasalással jócskán spórolhatok.
Ha szépen kipihenték magukat, jöhet a teregetés, pont úgy mint eddig. (ilyenkor még nem látszik nagy különbség!)
 Fél nap múlva pedig lássatok csodát: sokkal simább minden ruha, mint pihentetés nélkül! A pólókat egyáltalán nem kell vasalni, sem az ágyneműt, sem a fehérneműket, sem sok mást. Az ingeken, blúzokon is kevesebb a ránc, így azokkal is sokkal hamarabb lehet végezni, amit muszáj. Nyilván most is érvényes, hogy jobb még a kicsit nedves ruháknak nekiállni, hiszen úgy még hatékonyabb.


Jelzem, én is hitetlen voltam első alkalommal, így két teljesen egyforma konyharuhán teszteltem a módszert. Egyiket rögtön kiteregettem mosás után, másikat pihentettem a többiekkel. Egymás mellé lógattam őket, hogy jól lássam az eredményt és valóban sokkal szebb lett az utóbbi.
Úgyhogy lányok, pihen(tet)ésre fel!


Ha vannak jól bevált tippjeitek, ne tartsátok magatokban!
(Ja, és a képek ne tévesszenek meg benneteket, én felöltözve szoktam vasalni...)
.

Nincsenek megjegyzések: