(Nem csak) Bálint napra

Mint szinte mindenki aki erről posztolt az utóbbi időben, én is azt mondom, nem ünneplem ezt a napot. Mármint a Valentin napot. Eddig legalábbis nem tettem. Idén viszont, valószínűleg a közösségi oldalaknak köszönhetően, ahonnan néhány hete finoman szólva is ömlik felém a szívek és hasonló nyalánkságok sokasága, én sem hagyhatom szó (és tett) nélkül a dolgot.
Jó néhány fotót gyűjtöttem össze, egyszerűen csak azért, mert szépek. Na és persze, mert ötletnek, kiindulási alapnak sem rosszak. És természetesen az év bármely napján előkaphatóak. 
Ha a férj/kedves vagy a gyerekek uzsonnája mellé odacsempészünk némi szív melengető kedvességet, biztos feldobjuk a napjukat. (Igaz, nem látjuk az arcukat, mikor kibontják, de ha hazaérnek garantáltan nem marad el a mi jutalmunk sem. Kíváncsian várom a holnapot! :))
Mutatok tehát néhány last minute ötletet, amit akár holnapra is elkészíthettek, de mint már mondtam, bármikor jól jöhet.

Rendkívül egyszerű, egy mozdulattal kivitelezhető uzsonna. Csak egy süti kiszúró kell hozzá és máris izgalmassá válik a szendvics. Ezt persze más esetben egyéb formák felhasználásával is megtehetjük.
(Nekem ugyan a cukorkás verzió nem jön be - habár felettébb látványos -, de akár kolbásszal megpakolva is mutatós lehet.)
Vágjunk egy mini virslit ferdén ketté és a képen látható módon tűzzük össze, mondjuk egy fogvájóval. Akár Ámor nyilát is megformázhatjuk némi sajt segítségével. Pillanatok alatt szívbe találunk vele. :)


Ha édességben gondolkodunk - ami mondjuk nem készen vásárolt bonbon -, akkor kicsit több időt kell szánnunk a meglepetés elkészítésére.
Ha nagyon ráérünk és megfelelő önbizalommal indulunk neki, akkor a következő képeken látható kekszeket, mézeskalácsokat is elkészíthetjük.

 

Akinek kevesebb az ideje vagy nem meri ilyen nagy fába vágni a fejszéjét az kövesse az én példámat. Egy jól bevált fűszeres csupa csoki sütit sütöttem és a tortából visszamaradt marcipánból készítettem rá szíveket. Azt gondolom nem lett túl szirupos, eltúlzott megoldás, egyszerűségében kedves meglepetés.
(Fehér marcipánt vettem, aminek egy részét kakaóporral színeztem barnára.)

Mellé csomagolok még egy alkalomhoz illően átalakított tea filtert. Nem feltétlenül kell szívet rakni az eredeti papír helyére, egy személyes üzenet sokkal találóbb lehet.


A gyerekeknél biztos nyerő ötlet egy vagány kalózos kártya a táskába rejtve.

Ha szeretnénk otthonunkba is becsempészni némi romantikus hangulatot - akár a tavasz várás jegyében -, íme néhány visszafogott kedves ötlet.








Képek forrása: pinterest.com

Nincsenek megjegyzések: